Friday, January 13, 2012

full of memory.. thanks uitm, iloveyou

hye everyone..
hye blogwalkers..
n
hye gak tuk awk..
yea,, awk yg tgah belek sane sini blog saya nie..
( belek la, usik la ape pun, ta kesah k.. =))

oke, ari nie nekad na wat 1 post jea sal pengalaman yg teramat amat berharga sepanjang study kat uitm..
actually baru jea kot, tpy mcm2 pengalaman dah saya lalui..
n maaf, sebahagian besar drp pengalamn tu tak dapat di gambarkan dgn gambar sbg bukti..
muehehe =.="

oke, if i'm not mistaken..
last kelas acc minggu nie kami dah wat miss yana hampir menangis..
yea, sy tahu dye cover..
yela ,takan na nges dpn kami kan..
sebab nue markah akaun kami sgt teruk ..
(bek bunih diri jea dpt mcm nie lepas bataon2 blaja akaun..aptb)
hmm, lepas tgok miss mcm tu,
aq sebak gak,
tbe2 muncul 1 perasaan yg..
"miss, saya akan buktikan saya boleh wat, saya hargai segala tunjuk ajar miss, terima kasih sebab miss btol2 bsungguh na ajar ktorg, "..
(kate2 nie cme tsimpan dalam hati jea, tataw na ckp cm ne bile tgok miss mcm tu..)

k..
berita baiknya pulak, saya dapat a tuk test 1 paper managemnt..
alahamdulillah..
wpun mase tu di duga dengan mcm2 dugaan,
dgn tade mase na study..
akhirnya mungkin berkat aq bersungguh,
alhamdullah allah perkenankan doa2 mereka2 yg berdoa tuk saya..
n of cos la ibu n ayah yg tercinta n adek beradik, serta encik syg..
thanks, =P

ermm.. oke, last but not least..
semalam (khamis) ade upacara adat penerimaan ank gayong..
ha, yes saya anak gayong..
(bangge jadi ank muda yg dapat peluang belajar seni silat gayung nie taw)
so mlm tu pun ade gak penganugerahan bengkong tu senior2 yg dah nek bengkong la..
mmg semangat tgok dyowg nek bengkong..
bestnyee.. nak jugakk..
so, time saya di terima jadi ank gayong tu..
hati ase bdebar jea..
(ttaw nape,hehe, neves kot..=.=")
so antara adat yg saya lalui mase tu..
" makan asam jawe sebesar penumuk encik syg yg berbentuk hati (ta leyh bla..) + garam yg di tabur konon2 cm ising cake..(lagi ta leyh bla..ahahaah)"
-sape tah wat keje nie..hahaha, yela, saya puji dye kreatif na menaikkan selere kami tuk makan bnde alah tu smpai habes..-
kesan dr tindakan "gila" tu, ramai yg nges n muntah..
gelinye.. hahaha

tpy saya bangge dgn diri saya,
tade sekelumit pun bnde tu tkeluar dr muut saya,..
n saya ta menagis langsung..
(tabahnya saya..=) )
wpun saya amek masa y lama tuk habeskan..
tpy saya bangga dengan diri saya sbb bila fikir balik, mmg mcm ta caya saya sanggup lakukan semua tu.. n saya berjaya buat dgn baik..
(cikgu2 n abg2 silat yg support n bg tips tu, terima kasih..hehe)
bak kate guru yg terim saya sbg ank gayong tu
"saya wanita air"
" kami kena makan bnde tu cuma lah adat, menunjukkan bertapa susahnya nak belajar silat nie, "

hee.. doakan lah saya istiqamah nak belajar silat nie..
mmg susah punn.. =.="
seb bek dapat support dr mereka2 yg tersayang..

p/s : allah tahu apa yg terbaik untuk kita.. redho lah dgn ketentuan Nya.. =)

No comments:

Popular Posts